Hoppa till huvudinnehåll

Segmentering i CRM

Uppdaterad för mer än 2 månader sedan

Du kan segmentera, eller dela upp, dina kontakter via Smartfunnels CRM-system. Det är smidigt då man således slipper filtrera sina kontakter om och om igen.

Skapa minst ett filter

För att kunna skapa ett segment måste du först skapa ett filter, vilket vi inleder med att göra.

1. Gå till CRM, välj sen Lägg till filter.

2. Filtrera efter något, såsom vilken stad kontakten kommer från.

Läs mer i guiden nedan om du vill ha detaljerad information om hur du filtrerar kontakter via CRM-systemet.

3. Nu har du lagt till ett filter, men du kan skapa betydligt fler filter innan du väljer att skapa ett segment.

Spara ett segment

1. Klicka på Spara segment.

2. Namnge ditt segment till något passande och spara det. Du hittar alla dina segment i vänstersidan vid CRM-systemet.

Exempel på saker du kan segmentera, och som är meningsfulla att segmentera via CRM-systemet, är:

  • Nya kontakter, till exempel från och med ett visst datum.

  • Kontakter från en viss stad.

  • Kontakter från ett visst företag.

  • Kontakter som köpt en viss kurs.

Och så vidare..

Fick du svar på din fråga?